Tren crossfit hvor som helst! (Statera)
Hjem Facebook Instagram

4

Tren crossfit hvor som helst!

Crossfit er en treningsform som utfordrer både styrke, kondisjon, utholdenhet og mobilitet i en og samme økt. Den er ikke så lang men veldig effektiv. Den kan tilpasses hver enkelts nivå og du kan gjøre det hvor som helst! 
Her får kroppen testet seg, du blir svett og andpusten, og forbrenningen får seg et skikkelig boost. Ikke bare mens du trener men også etter treningen er over, hva mer kan man be om? 
Bruk en stoppeklokke og sett den på 30 minutter. Når klokken ringer er treningen over.
Hvor mange repetisjoner klarte du? Hvor mange runder ble det? 

Hvis det er første gangen du gjør disse øvelsene anbefaler jeg at du går gjennom de rolig en gang først for å se til at teknikken er riktig. Deretter skal du holde så godt tempo som du kan gjennom hele økten. 

1. Utfall! - Denne øvelsen kan gjøres som en vanlig utfalløvelse, du kan holde en stubbe/stein, manualer eller en ryggsekk/bag med ved/sand i for å gjøre øvelsen tyngre eller du kan hoppe utfallene frem og tilbake. Start med 16 repetisjoner per ben. 

2. Knebøy! - Samme regel her som ved utfall, gjør øvelsen som vanlig knebøy eller bruk en form for vekt så øvelsen blir tyngre, du kan også hoppe i denne øvelsen. 16 repetisjoner her og. 

3. T- armhevninger! - Finn deg en stein, trapp, benk eller bruk bakken og still deg i plankeposisjon. Gjør som en armhevning og senk kroppen ned, når du løfter opp vrir du overkroppen og strekker ene armen opp. Deretter ned i plankeposisjon, armhevning ned, opp å strekk opp armen. 16 repetisjoner per arm. 




4. Commando push- ups! - Ligg på bakken gjerne med et underlag eller bruk stein/trapp / benken fra øvelsen over her også. Start med å ligge ned, tåspissene i bakken og armene i brøysthøyde. Løft hendene litt før du setter de ned i bakken igjen og skyver fra så du står i en plankestilling. Før ene kneet opp mot samme albu, ned igjen og motsatt side. 16 repetisjoner per ben. 


1 minutt pause før du kjører øvelsene en gang til, denne gangen 8 repetisjoner. 
1 minutt pause, har du mer å gi? En gang til! 4 repetisjoner denne gangen! 
Lykke til 

#crossfit #utetrening #ingenunnskyldning #utno #trenpåtur #komiform #sterkerekropp #veiledning #statera #getfit #inspo #vakkernatur #friskluft



  • 17.04.2017 kl.22:37
    Herlig med ei uteøkt :-)

    Ønsker deg ei fin veke <3
    18.04.2017 kl.09:01
    Susanne Moen Øy: Veldig! :)
    Fin uke til deg å :) <3
    18.04.2017 kl.16:42
    Spreka <3
    18.04.2017 kl.16:48
    Laurie Deline: Takk for det :) :)



    Kommenter her
    Tilkomstgruppen
    Design og koding: Ina Anjuta
    Statera Marit Ebeltoft

    Jeg er utdannet trening- og kostholdsveileder fra Tunsberg. Mamma til Julian (2), forlovet med Thomas og har en veldig koselig husky med navn Trym. Brenner for en balansert hverdag, også trenger det ikke være så avansert å gjøre noen forandringer som virkelig gir deg resultater! Statera er latinsk og betyr balanse - fordi verken for mye eller for lite av noe er bra for noen :)

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Design og koding: Ina Anjuta